Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
4.9.2009, Jiří Černý, aktualita
Svět propadl mánii nových Windows 7 a ušetřena nebyla ani naše redakce. V důsledku toho vás v dohledné době čeká hned celá série příspěvků k tomuto tématu, přičemž jsme se pokusili vyhledat a zpracovat ty co možná nejzajímavější náměty. O čem přesně tak bude během září řeč, to se dozvíte níže.
rikino (2) | 6.9.20099:49
Na prehravanie DVD použivam Nero 9 alebo Total Video Player a wmp12.
ps:Omluvam sa stov wmp11 maš pravdu.Na wmp12 sa ešte pracuje takže nie je taka akoby mala bit­- ale ostatne plati.
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 6.9.200911:23
OK...
Právě že mě nejvíce vadilo, že kvůli W7 budu muset používat jiné programy, a to raději zůstanu u předešlých W., protože W7 toho pro mě moc nepřinesli.... Jestli ale WMP 12 předělej, aby fingoval stejně jako 11 a budu fungovat power dvd, tak to bude OK...

P.S.: Nero 9 bych si na pc nikdy nedal­-podle mě je to snad nejhorší verze nera co byla­-nepřináší nic moc nového,je jen šíleně náročná kvůli vzhledu
Odpovědět0  0
rikino (2) | 5.9.200912:55
Čo tu trepeš o viste ved ta sa neda srovnat ani Xpečkom a nie to win7.
Tie tvoje body som odskušal a mne všetko šlape oko hodinky.
Windows7 mi botuje za 15až 25 sekund včetne preverenia antivirom Eset­-a vlastne ti tomu jednoznačne nerozumieš
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 5.9.200916:26
Ok, takže se ti povedlo nainstalovat wmp 11, zkusil si nainstalovat w7 a instalace byla rychlejší než u vist, sedmičky ti nabíhají rychleji než visty, v nápovědě ti funguje vyhledávání a poslední otázka­-jakou verzi power dvd používáš?

P.S.:ad.bod3:samozřejmě, že to může ostatním vyhovovat,nikomu to neberu­-mě to ale nevyhovuje...

P.P.S.:Co je podle tebe a Vistách špatného?
Odpovědět0  0
aevel (3) | 10.9.20098:48
1­) mne tedy WMP12 je celkem ukradeny, protoze pouzivam kombinaci VLC media player + Winamp, takze k tomu bodu se nebudu vyjadrovat, ale:

2­) instalace W7 je prokazatelne rychlejsi cca o 15­-20 minut ­(instaloval jsem je uz minimalne 20x, takze to neni jen nahoda

3­) boot W7 je samozrejme take znatelne rychlejsi ­(muze za to konstrukce jadra systemu, ktera je sice ­"postavena­" na zakladu Vist, nicmene skvele odladena a navic postavena tak, ze doplnkove sluzby na pozadi se spousti moudre az po nabootovani, takze boot je rychlejsi a vy uz muzete pracovat, zatimco se aktivuji postupne sluzby na pozadi­)

4­) napoveda bezi bez problemu, vzdycky ve Win bezela a nevim, proc by to najednou mel byt problem.. k tomu vyhledavani reseni problemu, ktere bylo zapocato uz u Vist, toho umi ve Win7 jeste vice a za uzivatele mnoho problemu vyresi system sam

5­) co je na Vistach spatneho? ve sve podstate nic, pokud mate high­-end stroj.. jde o to, ze to byl krok do novych vod, od zakladu prekopane jadro a z duvodu natlaku novinaru­/testeru­/uzivatelu na vydani systemu nebylo odladene tak, jak by si MS predstavoval.. z toho duvodu jsou Visty znatelne narocnejsi ­(ovsem jak rikam, pokud mate vsude high­-end sestavy, tak jste si tohoto problemu nemohl vsimnout)
Odpovědět0  0
firefoxik | 5.9.20091:32
Ja osobne si myslim, ze vetsina uzivatelu, kteri pouzivaji system pro beznou cinnost, nectou diskusni fora a ani se jinak nezajimaji o polemiku na webu. Tzn. velke procento prispevovatelu MUZOU byt lidi od IT jako ja nebo linux fanatici. Moje vlastni zkusenost s W7 RC je vesmes pozitivni a je to snad objektivni nazor protoze systemy instaluji a servisuji od dob DOSu ­(hlavne NOVELL DOS­) a oproti Viste je pokrok znat, spoluprace s vyrobci HW je jasne lepsi nez ve Viste, nechme tomu volny prubeh, ale zatim je to SKORO na urovni vetsiny Linuxovych distribuci, co se tyce pohodli instalace ovladacu... ­(Pro rejpaly ­- myslim bezne vyrobce HW, nikoli nejake exoty­). Pro BFU je W7 really much more user friendly.
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 4.9.200919:49
Při reinstalaci vist jsem si řekl, že bych mohl zkusit ty W7 RC, když je mám už měsíc stažené...
OK,nainstaloval jsem je, ale za 2 hodiny jsem prováděl reinstalaci na visty.

Důvody proč ­(některé jsou maličkosti,kvuli kterým bych neinstaloval zpět visty, ale bod 1 a 2 to dorazil­):

pozn.:zkopírováno z jiného fora, abych to nemusel znova psát ­(když jsem tyto body psal poprvé,tak jsem ještě měl W7­)

1­)Asi pro mne nejhorší věc je media player 12­-šíleně nepřehledný, pořád mi nutí tu blbou knihovnu a navíc přehrává video v jiným okně...Zkoušel jsem tam dát media player 11, ale ten nedokončí instalaci...

Nedá se ten blbej wmp 12 předělat tak, aby se choval jako jeho předchůdce?

2­)nefunguje přehrávání dvd filmů v power dvd 9. Jak z dvd, tak dvd na pevném disku...program se spustí, ale nic nedělá ­(jako bych nevybral soubor pro přehrání...

3­)pro mě strašně nepřehledný systém ­(hlavní panel, oznamovací oblast,ovládací panely a všeobecně nastavení vzhledu,sítě,...­)

když jsem přecházel z xp na visty,tak nebale ok, je to o zvykuyl problém,vše jsem hned našel,vše bylo logicky uspořádaný...

4­)rychlost systému­-náběh win 7 je o pár sekund ­(odhad 5­) pomalejší, než u win vista
v samotném os je to +­- stejný ­(a to nemám ještě nainstalovaný všechny programy, co běžely po spuštění a na pozadí ­(např nod, o & o defrag,...­)

5­)instalace win 7 byla delší, než vist..

6­)nefunguje nápověda ­(nic to nenajde­), ale to je asi tím, že to je rc

Budu si s tím ještě hrát a nainstaluju zbytek mých programů, co jsem tam měl....Dávám tomu os max 2 hodiny a jestli si na něj nezvyknu, tak dávám zpět visty...

P.S.: vše bych tak nějak překousl, ale ten wmp 12 a power dvd mě opravdu vytočily...

P.P.S.: Doufám, že ve finální verzi win 7 jdou u spořiče obrazovky­-typ fotografie, nastavit přechody ­(prolínačky­), jako ve win vista ­(v rc to není)
Odpovědět0  0
Martin Ševčík (44) | 4.9.200920:29
Zaujal mě bod 3, přeci v ovládacích panelech lze zvolit Zobrazit podle a tam vybrat Velké ikony, hned to vypadá použitelněji, aspoň tedy z mého pohledu. A hlavní panel ­- RMB na něj, Vlastnosti, zaškrtnout Použít malé ikony a Tlačítka na hlavním panelu nastavit třeba na Seskupit při zaplnění hlavního panelu ­(to nám udělá vzhled podobný z XP­).
Je fakt, že nastavení vzhledu je takové ošemetné, ale to my nezměníme už.. V případě sítí jsou různá nastavení také poházená, ale k základnímu se dá dostat rychle ­- RMB na Síť ­(třeba pokud je na ploše­) ­- Vlastnosti ­- Změnit nastavení adaptéru a jsme tam. Snad je tento příspěvek trochu k věci, já totiž Visty přeskočil a šel rovnou z XP zkoušet sedmičky. Jinak i já sám mám problém spustit několik programů, u některých mě to dost mrzí, ale snad časem pojedou nebo se aspoň najde alternativa, popř. aspoň virtualizace Windows XP.
Odpovědět0  0
vasedl (64) | 4.9.200920:55
Když jsem tyto body psal, tak jsem měl W7 nainstalovaný hodinu a hodinu jsem jim ještě dával...

Bod 3­-na to,jak to nastavit aby to vypadalo jako visty ­(viz váš návod­) jsem taky přišel, ale bod 3 jsem stejně nesmazal, právě proto, že tato nastavní ohledně vzhledu a pod. jsou alespoň pro mě dost chaotická,skrytá,nepřehledná...

A k tomu spuštění programůfungovaly mi všechny,jen power dvd 9 ne­-spustil se,ukazoval z netu reklamy, ale přehrávání spustil vždy tak za deset minut...
Odpovědět0  0
Martin Ševčík (44) | 4.9.200913:24
Chtělo by to opravit podnapis ­"Jak na Areo­" ..
Odpovědět0  0
Jiří Černý (20) | 4.9.200911:42
Text je samozrejme psan jako PR a ma tak byt psan ­(zamerne­), nicmene nikoliv jako PR na Windows 7, ale jako PR na nase clanky o Windows 7. :­) Diskuse je tu sice zajimava, ovsem ja pri uvaze vychazel pouze z tech cisel, ktera naskakuji v ramci sloupecku ­"Nejctenejsi­". Takze tak. Ze ctenari SH maji presne o tento typ prispevku zajem je dle meho soudu nezpochybnitelne a pokud s timto zaverem ma nekdo problem, staci se jen podivat na vysledky vsech tech dosavadnich srovnavacich testu od Petra atd. Osobne troufale predpokladam, ze pokud by zadna ­"manie­" nebyla a tento OS vlastne ve skutecnosti nikoho nezajimal, pak by na ne asi ani nikdo neklikal ­(jako urcite neklika namatkou tady fanfanous, ktery urcite sve prispevky do diskuse pise poctive pri zavrenych ocich... protoze ho tema sice evidentne nezajima, nicmene potrebu se k nemu vyjadrit uz citi­).
Odpovědět0  0
Tunseng (346) | 4.9.200912:38
to mate tak ... tiskove zpravy od BSA tlumocene bombastickymi titulky, maji take obrvoske mnozstvi prokliku ... a take to asi nebude tim ze by se lide bez nich snad radeji neobesli :­-­) no ale zlomte vaz, mate pred sebou velky ukol, obratit vsechny neverici tomtomase kteri povazuji win 7 jenom za marketingovy tah, to bude chtit par padnych argumentu
Odpovědět0  0
Tunseng (346) | 4.9.200912:39
uz maji windows alespon ten databazovy filesystem ? :­-)
Odpovědět0  0
Tunseng (346) | 4.9.200912:49
u tech zminenych zprav od BSA ktere se shodou okolnosti take zasadne jen papouskuji ­- zatimco povaha podprahoveho sdeleni zustava zachovana :­-­) ­- to mate tak, ze lide na ne ani tak neklikaji kvuli zajmu ale aby se dozvedeli kam zase bude nejaky osviceny podes manevrovat s verejnym minenim :­-)
Odpovědět0  0
fanfanous | 4.9.20097:02
Me tedy 7 nezajima o nic vic nez visty ... hadam ze ta vase serie podobně sladěných clanku bude mit za cil to zmenit metodou stokrát omilane lzi.. myslite ze oslavny hype, faborky a marketingové bludy v nadpisech budou na lidi účinkovat ?
Odpovědět0  0
Dalimil Novotný (77) | 4.9.20097:33
Tak to nečtěte, nebudete se muset rozčilovat. Stejně tak vaši předřečníci.
Odpovědět0  0
fanfanous | 4.9.20098:14
ale jiste, pokud me neco nazajima tak to samozrejme nectu, ... ale presto me zajima obecne smerovani serveru na ktery kazdy den dochazim ... pokud by se ukazalo ze jeho redaktori funguji jako prodlouzena ruka PR oddeleni kdejake firmy v rejži, tak by se mohlo otřást i jinak neochvějné postavení sveta hardware v RSS čtečkách, .. to snad dá rozum.
Odpovědět0  0
Jeff Brawo (23) | 4.9.20098:45
Ja bych si spis pozorneji precetl hnedle prvni vetu. Kdyz necemu propadnu a libi se mi to, mam tu moznost, tak o tom napisu a zkousim presvedcovat ostatni ­(ne kazdy ma tu moznost mit ted plne originalni a legalni MS W7 a ne kazdemu se chce zkouset verze RC­). Media sou proste media. A v tomto pripade opravdu nejde o Bl*sk, Sup*r atp.
Kdyby kazdy spokojeny citatel napsal svuj souhlas, tak se tu v tom spamu urcite tyto ­"vykriky­" ztrati. Jenze, jsem spokojeny, nemam potrebu rejpat, proto to pak vypada takto, z 10 komentaru 7 negativnich. Z toho se nic posuzovat neda.
V podstate, kdybych sel a nabidl W7 ke koupi 10 lidem, z nichz jeden by odmitl, jeden vahal, zbytek koupil, porad je to prodej nad 100%.
Odpovědět0  0
Tunseng (346) | 4.9.20099:13
trochu uhnu od tematu, protoze tim co jste napsal jste mi pripomel jednu velmi pravdivou poucku ze statistiky ... ­"rika se ze statistika je presna veda o nepresnych cislech­" navic vzdy velmi vysledek ovlivni to jakym zpusobem pak ty cisla intepretujete ... vy jste tomu trochu nasadil korunu v tom ze predhazujete presna cisla bes SEBEMENSIHO podkladu, ktery by je nejak opiral o realitu ...rikate ze pokud byste za janevim kolik tisic win7 stoji, nabizel tento system na ulici tak z deseti to nevezme jeden :­-­) to je SAKRA odvazne­- opravdu by mne zajimalo kdepak jste pro nej sesbiral podklady :­-­)­)­)­) ­- aha, asi nikde ze ­- vite, zni to smesne kdyz se podivam zpet na trapne vysledky prakticky identickeho systemu windows vista ktery naopak snad nikdo nechtel. To ale odbihame vicemene souhlasim vytkou ze clanek je psan jako PR.
Odpovědět0  0
Jeff Brawo (23) | 4.9.200910:56
A budeme se tu chytat za kazde slovo, jako deti na piskovisti za lopaticku?
Mozna si staci precist jak ta veta zacina a uz jen to slovo ­"kdybych­". Takze pokud me chce nekdo chytat za slovo, tak prosim poradne, dekuji.
Odpovědět0  0
aevel (3) | 10.9.20098:33
ale prosimvas, kolik hodin vy jste stravil na Win7 a kolik hodin z toho jste na nich neco tvoril? kdyby toto cislo bylo alespon trojciferne, pochybuji, ze by jste pronesl tak fatalni vyrok jako ­"prakticky identickeho systemu windows vista­".. pravdou je, ze Win7 jsou rychlejsi nez Visty a v mnoha pripadech i rychlejsi nez WinXP, zaroven jsou uzivatelsky privetivejsi a jako system stabilnejsi, ja sam jsem jejich uzivatelem uz od vydani BETA verze a uz tehdy jsem byl z jejich funkcnosti nadseny a uzival je jako primarni system, protoze jejich naskok oproti predchozim Win systemum je proste fakt, zadna polopravda ci fikce
Odpovědět0  0
mark51665 | 10.9.200910:46
hezky se to jako reklamni zvast posloucha ale bohuzel jste pouzil velmi spravna slova ... FIKCE ... ano, tak lze popsat jakykoliv naskok vist, nebo 7 nad xp ... neni proste ZADNY. Uzivatel nepozna nejmensi rozdil, hovorime tu prosimvas o prakticky prinosnych zmenach ze ano ? ne jen o tech ktere se provedli na oko a pro oko ... nakonec je tvurci cinnost stejne jen o aplikacich a to jak s nimi umite a windows potrebujete jen proto abyste z plochy spustit aplikaci a mezi spustenymi mohl prepinat, nic vic se od windows uz neceka. Win7 mam na testovani na domacim pocitaci a xp pouzivam v praci, mohu to tedy celkem zodpovedne porovnat, nesouhlasiteli uvedte konkretni prinost ... aha, to uz neni tak jednoduche ze, ... obecne zvaneni jde vzdy, to se nemusis nijak podkladat.
Odpovědět0  0
mark35 | 4.9.20096:45
co je to za viralni reklamštinu? ktery svět podlehl tem nejmenovaným vistam? Neměl jste dnes noční můry pane redaktore?
Odpovědět0  0
e | 4.9.20092:21
Svet propadl manii noveho ceho ? Co prosim ? :­)­)­) Teda amen s vami :­) jj, kluci skacou 20 metru vysoko radosti a divky si rvou rodidla :­)­) At ziji bajecne windows 7 :­) Prominte ale takovou mega masturbaci nad widlema jsem jeste nevidel :­)

"příčemž na nezájem ze strany vás – našich čtenářů – jsme si bez výjimky rozhodně nemohli ani trochu stěžovat­".. jj, jak vidim tuny prispevku v diskuzich a miliony diku za nove widle :­)­)­) kluci kluci... tak jo .. uz se tesim na novy clanek :)
Odpovědět0  0
nojo | 4.9.20092:29
linux geek sa ozval :)
Odpovědět0  0
tuwok | 4.9.20096:50
Ty vole vzpamatuje se a neflamuj.. tohle vypada jako zakazkova tvorba primo pro Microsoft. Zni to trapně a je to holy nesmysl.
Odpovědět0  0
AsciiWolf | 11.9.200920:22
Podle mne to hlavně bude tím, že 7 je první _opravdu použitelný_ OS od MS... :­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.